Wakeup call !

Det var en väldigt händelsefull dag på praktiken idag!
Jag kom till praktiken ungefär halv 10, då satt chefen och den andra praktikanten ute på baksidan och fika så jag gick upp dit och satt mig jag med. Vi satt där och snacka och fikade, sen efter ett tag hör man ett larm som går men det låter som att det är en bit bort. Men jag säger ändå till Chefen, "vad är det för larm som går?" hon hörde det inte först utan hon hörde syrenerna som lät långt borta. Men sen sa hon att det kunde vara museét som ligger där vid gamla uppsala.
Men syrenerna närmar sig och vi bara sa " oj det måste vara rätt allvarligt" varav jag säger " hah tänk om det är här" då sa katarina att det kanske är bäst att kolla, så hon börjar vandra ner samtidigt som en sån där brandbils bil kör upp på uppfarten. Katarina springer in samtidigt som hon skriker " DET ÄR HÄÄÄÄRR!" och jag och praktikanten springer in.
När vi kommer in i köket är det helt rökfyllt och vi springer fram till sprisen där katarina står och då är det en kastrull med ärtsoppa som hon har glömt på spisen så den har börjat torr koka!! haha
Som tur va så brann det inget! Men fyyfan va illa det luktade! vi fick lov att vädra hela huset!
Lite pinsamt måste det ha vart för katarina också för det kom två brandbilar plus den där brandbils bilen! hahah
Men satan va kallt det blev inne, har gått och frysigt hela dagen. Tur att man kunde värma sig i den varma solen ute!
Så glöm nu för tusan aldrig nått på spisen!
Jag har råkat göra det två gånger själv men med inga olyckor, men om det händer en gång till så kanske det kommer sluta illa!

Så se upp olyckan kan finnas där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0