Chef!

Well vad har hänt sen sist...Igår (onsdag) jobbade jag i skolan, Hjälpte till med en sittning. Lagade mat till 65 pers. Två serverade plus en av oss kockar. Jag var alldeles för smutsig ;)
Det gick kanon! Fick bra dricks också!
Jag och Nathalie gjorde potatiskaka, super god! det är med lite rotfrukter, potatis och ägg med mjölk och salt, peppar. Den ska jag börja göra hemma!
Stekte även köttspätt, AC och fläktarna stängs typ av på kvällarna, så när jag stekte rök det som fan och det blev rena London dimman inne i köket. Ögonen mådde inte så bra kan jag säga.
Men kul var det och kom hem halv 11 typ, så lagom trött var man idag.

Hade restaurang kök idag också, det gick bra förutom när jag skulle stå i luckan! Blir så less på lärarna ibland! Ofta serveringslärarna och kockläraren säger två olika saker. CP!
Men så kan det va ibland. Var ju trött med så var irriterad på det mesta.
Imorrn är det restaurang igen och sen choklad & konfektyr. Kommer nog få sluta tidigare än halv 6 så det är ju skönt.

PUSS<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0