(lång)sammanfattning av Egypten!

Jag kanske borde berätta lite om resan, men jag orkar inte ladda in bilderna än för det är så många! Så jag berättar lite utan bilder. Kanske lite tråkigt men så får det vara tills vidare.

När vi kom till Egypten var det ganska blåsigt. Vi gick ut till playan för att sola men det blev ganska kort där för det blåste för kallt. Klockan var ändå halv fyra då ungefär. Hände inte så mycket den dagen utan mest kolla runt. Hotellet var skit fint! Otroligt fin trädgård som blev fixad och sköt varje dag och pool och gångavstånd till hotellets egna strand! Helt underbart!
Det var marmor plattor utanför hotellet i gångarna och varje kväll vid fem halv sex kom några städare och börja skura! De hällde vatten och skrapa med en skrapa och efter kom en kille och skura. Snacka om lyx! det sken efter när de var klara! 
Det var en kille som vattna gräsmattorna och växterna varje dag flera gånger om dagen också. Han kanske va lika gammal som mig och jag tyckte jätte synd om han! Det var ju jätte stort område med gräs och växter. Stackarn!

Dagen efter blev det bara sola och bada för hela slanten! Bada i havet och poolen och bara tog det lugnt. Det hade slutat blåst då och det var 29 grader. Den varmaste dagen var det 34 grader i skuggan! Den dagen brände jag mig så otroligt och det resulterade i solsting och jag kunde knappt rör mig och kunde inte sova för det sved så in i helvete! hhaha Och inte nog med det så fick jag magsjukan också. Så två soldagar försvann utan att jag kunde sola och bada, det sög riktigt hårt! Sen när jag blev bättre var det bara att sola det sista innan vi skulle hem.
Det blev en utflyckt också, vi valde att ta en tur med en båt som är 3/4 under vattnet. Båten åkte runt bland korallerna och så satt man nere i båten och kolla ut genom fönster. Det var coolt till en början och massa med fiskar. Men efter ett tag blev det liksom samma hela tiden plus att man börja få åksjukan för det gunga så mkt på grund av blåsten. Vi valde att gå upp på deck efter ett tag. Jag blev lite besviken också måste jag säga. Jag hade tänkt mig färg glatt och färg glada fiskar. Men det var mest grått. Vi vet inte om det berodde på blåsten kanske eller att det var båtar som drog upp massa sand från botten för korallerna syndes kanppt. Var besviken också för att jag såg inga hitta nemo fiskar! Ingen clown fisk! :( hehe Men det var en upplevelse och de var en massa koraller, de till och med stack upp till ytan!
Vi fick käka frukost buffe, lunch och middags buffe varje dag. I början åt man jätte mycket och jag älskade omeletten på frukosten! Men efter min magsjuka gick det inte lika bra att äta plus att man hade ledsnat på maten. Men det var inge fel på maten utan att de severa ungefär samma varje dag. Så på båten hem blev det köttbullar med potatismos! så otroligt gott! hhaha

Ibland är det jobbigt att vara tjej utomlans! hahaha vart man än går så kommer det fram egyptsier och börjar prata med en. De fråga hela tiden. " Where you from?" " What's your name?" " how old are you?" haha. Fick ett ragg på en affär en kille kom fram och börja prata med mig sen fråga han om jag kunde ge min mail till honom och att vi kunde cama...hmmm. Han sa att det inte var något farligt alls...yeah right! haha Tíll slut sa han att han älska mig också! Konstig snubbe. Så dit ville jag inte gå nå mer. hahah Ville nästan inte gå ut alls på kvällarna det var verkligen så himla jobbigt. Det är inte bra att se bra ut helt enkelt ;D hahah nej då.
Nu när jag skriver måste jag ta lite pauser för att plocka bort massa flagel, eller hur det stavas. Jag flagnar som in i helvete! På magen, ryggen och på bröstet! Kan ju beror på att jag brände mig kanske. Men usch vad äckligt det är. Det kliar som fan också. Men ganska kul att plocka också, hahahha!
Men det var en super bra resa och allt var underbart! Hotellet var super fint och personalen var skit bra! Det var verkligen en resa så man kunde slappa och bara ta det lugnt, underbart! Vet inte om jag vill åka dit igen dock, men nu har jag varit där och det var en upplevelse! Fint sörru!

Nej nu ska jag inte skriva mer! haha det blev mer än vad jag hade tänkt mig. Men mkt att skriva efter en sån här resa! haha

Cya <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0