Nu är jag äntligen hemma!

Måste bara ge ett stort kärleks tack till Hanna som har underhållt min blogg nu när jag har varit borta! tack gumman! Även till Hannah som också gjorde ett inlägg :D Gulligt av er! <3

Ja men nu är jag hemma med en dag försenad. Det var ju som sagt en vulkan i Island i förr går och det gjorde att man inte kunde flyga eftersom det kom upp aska och skit i luften. Vi fick reda på att det hade hänt redan på flygplatsen i hurghada och vi visste inte om vi fick komma i väg. Vi fick stå ett tag i incheckningen men till slut fick vi checka in och passera alla pass kontroller. Kan säga redan nu att alla kanske kan vänta att åka till egypten ett tag om man inte vill vara med om kaos. De håller på att bygga om där och "personalen" bryr sig bara om visumet och inget annat. När vi väl stod vid våran gate slutade det med att vi fick byta tre gånger. Det gick från 3an i början, sen till 2an och till slut 4an. Fick springa fram och tillbaka. Stördes av mannen i högtalarna som ropa ut saker hela tiden också, totalt kaos!
Väl på planet sa pesonalen att det inte var någon fara på arlanda och att vi skulle landa normalt men sen när vi var över tyskland ropar kapten ut i högtalarna att vi inte kunde landa på arlanda för att den hade stängt för 1½ timme sen. Han sa även att vi skulle landa i finland på helsingfors och att vi skulle få bo på ett hotell där. Då blev man lite rädd kan jag säga. Men det gick, det var inte så farligt. Väl i helsingfors fick vi vänta lite, de hade fullt upp där på flygplatsen för att alla hade landat där från hela europa nästan. Till slut fick vi information att vi skulle bo på ett hotel och att vi skulle få skjus dit av bussar som de hade annordnat. Bussresan tog ungefär 3 timmar och vi kom inte fram förrns kl halv två eller nått. Vi sov på hotellet, som var fem stjärnigt och jätte fint, i tre timmar och sen kl halv 6 var det dags att ta bussarna igen till åbo och ta galaxy båten där ifrån som gick kl 8.15. Wing fixade allt åt oss som var på planet. De gjorde så att allt flöt på och inga sura minner, hhaha. Super duktiga verkligen! Ska också säga att vi hade världens tur, vi var det sista planet som fick lämna egypten och landa på helsingfors. Flyget som skulle gå en halvtimme efter oss fick stanna kvar i egypten på kaos flygplatsen och i hettan. Stackars dom säger jag bara! Visumet går ju ut också så de får inte lämna flygplatsen heller.
Finns flera som inte har kommit hem ännu, vissa fick landa i rhodos också. Uscha vilket kaos!

Men nu blev det mer att jag berättade om hem resan, haha. Men jag får ta hur det var i egypten och visa bilder senare för nu orkar jag inte det! haha Det blev mycket text nu men det får ni leva med ;D

Puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0